סיפורי חסידים בנושא: הכנסת אורחים

ככה מכניסים אורחים. כיצד טיפל החוזה מלובלין באיש גס שביקש להתארח בביתו בליל חורף, ומדוע לא נרתע מגסותו של האיש ומן הריח הרע שהפיץ?
ר' יחיאל מאיר מגוסטנין הכניס אל ביתו אורח מטונף, מסריח ודוחה. לבסוף הבין הרבי כי אדם זה היה שליח מן השמים שנועד לנסותו כיצד ינהג בו
בשל מה זכה ר' אליעזר, אביו של הבעש"ט, שייוולד לו בן צדיק כזה? ואיזו מידה נוספת של ר' אליעזר באה לידי ביטוי בקבלת האורח בשבת?
גם מצוות ומעשים טובים עשויים להיות "מעשה שטן", והכול בגלל גאווה והתרברבות. בעזרת חלום הבעל שם טוב ותלמידו ר' זאב מסייעים לאדם יהיר להבין את הטעות שבמעשיו
מה היה כתוב במכתב בלי המילים? האם ייתכן שהמילים כלל אינן חשובות? ואולי המכתב לא היה ריק מתוכן?
למה ירד ר' אלימלך מלִיזַ'נְסְק מן העגלה, ומדוע מלווים עגלה ריקה?
מהו הרגע שבו מתעורר הלב לשינוי? בסיפור שלפנינו מספר חסיד אחד על המפגש שלו עם ר' יצחק אייזיק מקַלִיב ששינה את חייו, ומחפש את הרגע המדויק שבו קרה הדבר.
מיהו היֶקֶה המוזר שהגיע אל חצרו של ר' שמחה בונים מפשיסחה, ועל מה באמת שוחח עם הרבי?
למי יש יותר כבוד? סיפור המלגלג על סמלי סטטוס ועל החשיבות היתירה שאנו רוחשים להם.
מתי עדיפה עניות? הרבי מאפטא מבקש מבנו להיות עני וסגפן. על ידי סיפור חייו הוא מסביר לבנו מדוע יש לחיות תחילה חיי דוחק לפני שהופכים למנהיג חסידי.
כיצד לימד רבי לוי יצחק מבַּרדיטשוֹב אדם עשיר מהי מצוות הכנסת אורחים, ומדוע מצווה זו קשורה דווקא בדמותו של אברהם אבינו ולא בדמותו של לוט, בן אחיו, שנהג לכאורה בדיוק כמוהו?
מדוע העדיף הרבי ללון בדירתו של החוטא? הרבי מאַפּטָא התארח פעם בעיר אחת, והיה צריך להחליט אם להתאכסן אצל אדם שנודע כחוטא אך היה עניו, או אצל אדם שנודע כנקי מכל חטא אך היה גאוותן. הרבי העדיף את הראשון, למרות חטאיו.
אמונה יוצרת מציאות. חסיד ישיש, מתלמידי הבעל שם טוב, מספר לחסידים צעירים כיצד אירע לו נס מכוח האמונה ברבו.
ילדה בת שש מכניסה אורחים ומלמדת משהו חשוב את החסיד - רבי הוא אדם שנכנסים אליו עם "הבוץ שעל המגפיים". מורה אמתי הוא אדם שאין צורך להסתיר מפניו את החולשות
חלק שלישי
מדוע החכם מתייסר כל כך למרות חכמתו? בחלק זה של הסיפור חוזרים החכם והתם ונפגשים לאחר כמה שנים שבהן לא התראו. החכם מזלזל בתם הנראה בעיניו טיפש ואפילו משוגע וחסר דעת.
מפני מה סירב ר' חיים מצאנז להרחיב את דירתו הקטנה, וכיצד למד זאת מר' אלימלך מליז'נסק?
גם בביתו שלו, רבי משה מפשבורסק הוא עובר אורח - כמו כולנו בעולם הזה..
איזו ייחוד מצא רבי יצחק מווּרקִי בבעל אכסניה שבסך הכל עשה את עבודתו? האם דבר הנעשה תמורת תשלום יכול להיחשב מצווה?
מדוע לא נכתבה בתורה מצוות הכנסת אורחים? ואיזה לקח רצה ר' יצחק מוורקי ללמד את החסיד העשיר שהתעקש לארח אותו בביתו?